Bo's reisverhalen

Girlstalk

Hallo allemaal!

Al ben ik 's ochtends altijd wakker als de meisjes op het basketbalveld oefeningen moeten doen, ben ik toch snel afgehaakt om ook klaar te staan en mee te doen. Sister Pavalaranee gelast het te vaak af. Het is de tijd van het regenseizoen, -en dan bedoel ik niet zomaar een regenseizoen. Nee, elke dag komt de regen met bakken uit de hemel vallen..! Het klettert zo hard naar beneden dat de stralen van druppels meer dan een halve meter omhoog springen, uit elkaar spattend in tientallen kleine drupjes door de razende snelheid waarmee ze op de grond terecht komen. Werkelijk een prachtig gezicht. De temperatuur daalt dan ook naar aangenaam: van boven de 40 graden Celsius tot rond de 30 graden Celsius. Het wonderlijke is, is dat de donkergrijze tot zwarte regenwolken net zo plotseling gaan als ze komen. Het ene moment denk ik dat er geen einde aan de stortbui komt en het volgende moment brandt de zon er alweer hevig op los. Het laatste veroorzaakt een wat broeierig en benauwde atmosfeer, maar dat trekt snel weg. De meisjes zijn meer dan blij met de ochtendbuien: opstaan moeten ze toch wel.

Het is anders om omgeven te zijn door meisjes. Iedereen is zorgzaam en lief. Geen gesjor en geduw, maar echte meisjesbezigheden. Heerlijk dat gekakel en gefrutsel. Het contact dat ik heb met de meisjes op school verschilt met het contact dat ik heb met de hostelgirls. Op school ben ik docent, maar in het Hostel ben ik naast docent ook hun grote zus. Ik stel me open en geef ze mijn vertrouwen. Voor mij is het even zoeken naar een goed evenwicht tussen het zijn van hun docent en het zijn van hun grote zus tijdens mijn lessen, want er moet natuurlijk wel gestudeerd worden. Binnen de grades ontdek ik ook verschillende niveau's, waar ik zo mogelijk op probeer in te spelen. Zoals bijvoorbeeld het verschil in wel of niet (hardop) kunnen lezen, hun uitspraak en de beheersing van de grammatica.

Hier volgt een stukje huiswerk dat ik heb overgenomen van het origineel (inclusief het gebruik van hoofdletters en interpunctie). Er moet nog veel gebeuren...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Joke news - Made by Ayesha (grade 7), Muneera (grade 8), Nimesha (grade 8), Miruthula [Mithu] (grade 9)

Good morning
Hedlins

Dilakshana Take chain and Run.
NiPonsiya is lost
kaslida is Teth
Bo go to golan.
munee is vin in the cricet.

News in details.

* Dilakshana yestar day morning St / mary's college Teachers chain Tak in the chain. and. now polis look For Dilakshana
* yestar day morning NiPonsiya is lost sam body tak in the car and go.
* To day morning kasilda it is Tath becaus night Full very Fever and Tath.
* Bo Yestarday Run golan. all children look for Bo.
* yesdarday sri Lanka and. India Play cricket. munee team is vin Sri Lanka. team.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nadat Grade 10 heeft geklaagd bij Sister Pavalaranee, omdat ze geen les van mij krijgen, maar dat wel heel graag willen, geef ik 's middags les aan nóg een grade. Naast het werken aan de opdrachten uit hun schoolboeken, vul ik mijn lessen ook in met het geven van dictees, het (laten) voorlezen van verhalen, het zingen van liedjes en het leren van spelletjes.

Soms help ik 's avonds een aantal meisjes ontkomen aan de voortdurende studietijden. Op een betonnen wasbak, waar de Sisters ons niet kunnen zien, ga ik gezellig met de meisjes zitten. Ze weten niet hoe dicht ze tegen me aan moeten kruipen. Twee meisjes liggen met hun hoofd op mijn schouders, twee over mijn benen en één hangt daar nog overheen. Ik streel ze zachtjes door hun haren, terwijl we fluisterd praten. 'Bo Akka, I love you.', zegt een van hen. 'I love you too', antwoord ik, waarna ze haar hoofd nog dieper in mijn been lijkt te drukken. 'Bo Akka? We sleep?', vraagt een ander. Ik knik en binnen no time vallen ze alle vijf tevreden in slaap. Ik meen zelfs een glimlach te kunnen zien. Meteen weet ik wat ze missen: warmte, vertrouwen en liefde, heel veel liefde. Ik weet dat ik nooit alles kan geven wat ze nodig hebben, maar op dit moment kunnen ze in ieder geval even onbezorgd zijn. Ik kijk naar boven waar de sterren schitteren als kleine diamantjes. Ik voel dat het goed is.

Liefs, Bo

Reacties

Reacties

lili

Oeoew! Daar ben je weer!
Ik vind het ontroerend te lezen dat de meisjes en jij zo hebben genoten van jullie tijd samen.

Claudia

Lieve Bo,
Ik heb je verhaal, je foto's en al je filmpjes bekeken. Leuk hoor!! Jammer dat je geen mogelijkheid had om eea eerder te posten. Ik ben heel benieuwd naar al je verdere verhalen! Hopelijk kan je weer een beetje wennen in ons (al te koude!) kikkerlandje...
Tot gauw, liefs, je tante

Jenni Richardson

Lieve Bo, wat SCHITTEREND om je verhaal, foto's en videos te bekijken. Volgens mij heb je echt je roeping gevonden en ook de Azie virus gekregen! Je hebt echt veel gemaakt en heel veel goeds gedaan. Kreeg tranen in m'n ogen toen ik de laatste alinea las. Ik hoop dat je de kinderen niet te veel mist en dat je langzamerhand weer aan het leven hier zal wennen.
Voordat je teruggaat hopen wij een keertje bij je te komen om uitvoerig je verhalen te horen dus als je klaar voor bent, dan roep je maar hoor! Liefs Jenni en natuurlijk Philip ook! xxx

G.T.The

Bo ik ben trots op jou. Ga zo door maar probeer je empathie op een afstand te houden . Raak niet te veel betrokken . Daar heb je later last van .
Succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!